אומרים שיכול להיות לך את המוצר הטוב ביותר שיש אבל אם את/ה משווק/ת גרוע/ה הוא לא יגיע לאף אחד ואז ? משהו ששוכחים לומר משום מה הוא שיכול להיות לך המוצר הטוב ביותר בעולם, את/ה יכול/ה להיות המשווק/ת הכי מדהימ/ה ביקום ולהביא טונה של לקוחות, יחד עם זאת אם לא תיתנ/י שירות טוב גם שהלקוח מעצבן !!! ובואו נודה אל האמת יש כאלו לא מעט שחושבים שהשקל שלהם קנה את אימא שלך... או אז לא יהיה לנו עסק !!!
יש לך עסק קטן/בינוני בו את/ה גם המנכ"ל, גם מנהל מחלקת שיווק, גם מנהל מחלקת מכירות, גם מגיש התה והעוגיות וגם מי שנותן את השירות כל שכן מקבל את התלונות, את/ה חייבים לפנות לעצמכם זמן איכותי לטפל בכל תלונה ו/או בקשה של הלקוח לקוחה שלכם בצורה מיטבית.
כלל האצבע על פיו אני חי הוא שלקוח מרוצה יביא עוד לקוח/ה נוספ/ת , לקוח/ה לא מרוצה עלול/ה לגרום לנו לנזק בילתי הפיך ובמיוחד בעידן הרשתות החברתיות, אז כן לתבוע לשון הרע אפשר יחד עם זאת האם אנו רוצים להגיע לכך? הזמן, ביזבוז המשאב היקר לנו ביותר אינו שווה את העניין ...
תסריט דוגמא הישר מהחיים:
צד אחד
לרוני יש עסק להוצאת כלבים לטיול יומי, היא לוקחת כול פעם 6 כלבים לטיול וכך ב8 סבבים היא מבצעת את סדר היום שלה... העסק מתנהל לו על מי מנוחות ובסה"כ הכללי הכול טוב ... אלא ש...לפני כמה שבועות הודיעה לה גברת כהן שהיא יוצאת לחופשה בת 4 ימים והיא צריכה שהיא תוציא את פוצ'י שלה עוד פעמים, רוני הסכימה כמובן והן קבעו מחיר מסויים שהתאים לשניהן, וכן רוני בגמר הסיבוב האחרון מוציאה שוב את פוצ'י לסיבוב נוסף של 15 דקות וכך גם חוזרת בערב במיוחד לעוד סיבוב של חצי שעה... ביום השלישי פוצ'י כנראה אוכלת משהו ברחוב שרוני לא רואה ומשם מתפתח סיפור של וטרינר תוך כדי התכתבות טראנס אטלנטית עם גברת כהן שנמצאת בלונדון, כשזו האחרונה חוזרת פוצ' כבר מרגישה טוב, גברת כהן שולפת את פינקס הצ'קים וכותבת צ'ק על סך 2000 ש"ח לרוני, על שטיפלת , על שלקחת אחריות ועל שהיית שם בשבילנו ... גברת כהן מספרת לכול חברותיה על רוני ועל היוזמה שגילתה כולל הידוע המיידי והאחריות ורוני מקבלת עוד 7 לקוחות חדשים ...מה שמביא אותה לקחת עובד נוסף בעסק שלה ולהתחיל להתפתח ...
נהפוך את זה לרגע .... ובואו נבחן את הצד השני
ביום השלישי פוצ'י כנראה אוכלת משהו ברחוב שרוני לא רואה ומשם מתפתח סיפור של וטרינר תוך כדי שרוני לא מספרת לגברת כהן כלום , כשזו האחרונה חוזרת פוצ' כבר מרגישה טוב, רוני מגישה לה חשבון על שעות נוספות, גברת כהן כועסת על שלא ידעה מה קרה, על חוסר האחריות בגין האכילה ברחוב ומחליטה להפסיק להיות לקוחה של רוני, כמו כן גברת כהן מחליטה לתבוע את רוני על רשלנות ועוגמת נפש, היא ממשיכה במסע הכעס שלה ומספרת לכול חברותיה על רוני ועל המקרה הנוראי שארע , ורוני מאבדת 9 לקוחות והשמועה ...עושה לה כנפיים
אם נבחן את שני הדברים ...שירות עושה את העבודה, הוא כולל בתוכו הכרה באחריות על המוצר/שירות/מותג שלנו, הוא כולל בתוכו את הנכונות לשאת בתוצאות לטוב ולרע, מהצד השני אם לא אנו עלולים להיות חשופים לא רק לתביעה אלא גם להפסדים כספיים מהותיים בגין חוסר השירותיות שלנו...
כמה כללי אצבע
• לקוח/ה מרוצה מביא/ה עוד 2-3 לקוחות
• לקוח לא מרוצה הוא סוג של בעיה בעלות גבוהה מאד
• אנו אחראים על המוצר שלנו גם אחרי המכירה
• נעמיד את עצמנו בנעליו של הלקוח שלנו ונבדוק מה אנחנו היינו רוצים להרגיש
• שירות הינה מילת מפתח חשובה לא פחות ואולי אפילו יותר לפעמים משיווק
• לתת שירות אמיתי ואיכותי, משמעו להכיר בערך שלנו כבעלי עסק איכותי.
אבא, בשלן, בלוגר, יזם, מגשר, מרצה, בלגניסט ומלווה עסקים
דברו איתי על עסקים, דברו איתי על רעש ברשתות חברתיות .
אני תמיד זמין לחיוכים ובלאגן
0544716703